Danish.Golf Challenge er for alvor i gang på Odense Eventyr, og hele 17 danskere er med i feltet.

Der er dog ikke helt så mange rød-hvide navne i toppen af leaderboardet, som man kunne have håbet på set i forhold til antallet af danskere i feltet. Til gengæld er der tre danskere samlet på en delt femteplads efter første runde.

Første dansker er Jonathan Gøth-Rasmussen – vinderen af sidste års turnering, der blev spillet i Bogense på Fyn. Gøths runde begyndte ellers ganske stille med seks pars i træk efterfulgt af en bogey på hul 7. Herefter fandt den forsvarende mester dog for alvor melodien. På de sidste 11 huller gik han seks under par med fem birdies, en eagle og blot en enkelt bogey.

Nummer to i det danske trekløver er Jeppe Kristian Andersen. Jeppe startede på hul 10 og kom flyvende fra start med tre birdies på sine første fem huller, hvilket lagde op til en meget lav runde. Der kom dog lidt grus i maskineriet med bogeys på hul 16 og 17 – hans syvende og ottende hul for dagen. Det satte dog ikke en stopper for momentum, for på vej ind leverede han yderligere fire birdies og sluttede dermed også i fem under par.

Den sidste dansker på den delte femteplads er Martin Leth Simonsen. Leth, der til dagligt spiller på Nordic League, men tidligere både har spillet og vundet på HotelPlanner Touren, havde en runde der på mange måder mindede om Gøth-Rasmussens. Faktisk endnu mere afdæmpet fra start. Martin Leth Simonsen startede også på hul 10, og efter sine første 10 huller var han fortsat i par for dagen efter én birdie og én bogey tidligt på runden. Derefter blev birdiemaskinen dog for alvor sat i gang, og Leth producerede seks birdies på sine sidste otte huller.

Jonathan Gøth-Rasmussen, Jeppe Kristian Andersen og Martin Leth Simonsen er blot to slag efter den førende spanier Juan Salama, der blandt andet leverede to eagles på vej mod en åbningsrunde i syv under par.

Se det fulde leaderboard her.